بواسیر و مشکلات آن

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

اگه میخواین که به این درد مبتلا نشید باید:


1-حتما از سبزیجات در وعده های غذائیتون جا بدید.


2-آب زیاد بخورید.


3-نون سبوسدار استفاده کنید .ترجیحا نون جو.


4- غذاهای رقیق مثل آش یا سوپ که داخلش اسفناج هم باشه ،استفاده کنید.


5-حتما حتما از توالت فرنگی استفاده کنید.

بواسیر

  • آرمیتا زمانی

سینوس پایلونیدال ( کیست مویی )

 

 یکی از شکایت های سنین جوانی که بیشتر در آقایان دیده می شود ، ترشحات پشت ، مخصوصا از ناحیه شکاف باسن و کثیف شدن لباس زیر این افراد می باشد.کیست مویی قبلا به عنوان یک بیماری مادرزادی شناخته می شد ولی امروزه به عنوان یک مشکل اکتسابی معرفی شده است .


این بیماری بیشتر در افراد پر مو دیده می شودو بیشتر شامل حال کسانی است که شغلهای نشسته دارند به همین علت به آن بیماری رانندگان هم گفته می شود. بیشتر بیماران هنگامی مراجعه می کنند که که مو وارد بدن شده و یک عفونت موضعی ایجاد کند و به فولیکولیت تبدیل شده و بعد از آن به مرور زمان بصورت یک آبسه در آید و موجب درد و توده پشت(بالای شکاف باسن ) می گردد. بیمار موقع نشستن درد دارد. در این مرحله که فاز حاد بیماری است،آبسه باید تخلیه شودو اینکار با بی حسی موضعی و شکاف روی آن و خارج کردن ترشحات و چرک صورت می گیرد. و بیمار با دستورشستشوی روزانه مرخص می شود . و در مرحله بعدی که بعد از چند هفته است بیمار باید جهت جراحی اصلی مراجعه کند.


  • آرمیتا زمانی


لیزر یا اشعه درمانی با(فتو کوآ گولیشنِ مادون قرمز )یا همان [I.R.C]:

این روش ابتدا توسط NEIGER آلمانی در سال 1979 بکار رفت و چون هیچ گونه برش جراحی و بیهوشی وحتی هیچگونه استراحتی نیاز نداشت و چون صرفا با انعقاد یا خشکاندن ریشه بواسیر ها آنها را ریشه کن میکرد بزودی جز پر طرفتارترین روش سرپایی درمان همورویید معروف شد وبزودی نه تنها در سراسر اروپا بلکه در سراسر آمریکا جز محبوب ترین روش موثر درمان بواسیر شناخته گردید بطوریکه در آمریکا با عنوان اینکه « میتوانید بین وقت ناهار مراجعه کرده و سپس به محل کار خود برگردید »برای بیان راحتی این روش استفاده میشود..IRC روشی کاملاً مطبی است که نیازی به هیچگونه بیهوشی ویا بیحسی نداشته و بسیار سریع و مطمئن و بدون هرگونه پانسمانی ، فرد میتواند بلافاصله به محل کار خود باز گردد.


درمان بواسیر

  • آرمیتا زمانی


بواسیر یا هموروئید زمانی بروز می‌کند که سیاهرگ‌ها در راست روده یا کانال مقعد گشاد شده و متورم می‌شوند و باعث بروز ناراحتی و درد در افراد مبتلا هستند. بواسیر ممکن‌ در مجرای‌ مقعدی‌ با عنوان بواسیر داخلی‌ یا در مدخل‌ مقعد تحت عنوان بواسیر خارجی‌ بروز کند. در برخی موارد ممکن است فردی چندین وقت به بواسیر مبتلا بوده باشد اما فقط در صورت خونریزی‌ به وجود این مشکل در خود پی ببرد و تا پیش از خونریزی وجود آن مشخص نباشد. بیشتر افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند شامل زنان باردار افراد مبتلا به یبوست و کسانی هستند که به مدت طولانی می‏نشینند. افرادی که به دلیل ابتلا به یبوست مدت طولانی دستشویی می‏نشینند و یا در صورت ابتلا به اسهال به خود فشار زیادی می‌آورند به بواسیر مبتلا می‌شوند. بواسیر می‏تواند ایجاد ناراحتی و حتی درد کند، اما پزشک می‌تواند به شما کمک کند که بهبود پیدا کنید.

2/5 سانتی‏متر انتهایی کولون یا روده بزرگ، کانال مقعدی نامیده می‏شود. کانال مقعدی با مجموعه‌ای از سیاهرگ‌های کوچک که زیر پوست قرار گرفته‌اند، پوشیده شده است. فعالیت‏های معینی، از قبیل فشار آوردن به هنگام اجابت مزاج برای خارج کردن مدفوع بویژه در مواقع بروز یبوست یا نشستن طولانی مدت، ممکن است باعث بزرگی این سیاهرگ‌ها شود. سیاهرگ‌های بزرگ شده، لایه‏های متورم بافتی را درست می‏کند که این حالت را بواسیر می‌گویند. لازم به ذکر است که سخت شدن مدفوع بواسیر را بیشتر تحریک می‌کند. همانطور که گفته شد بواسیر دو نوع مختلف دارد که در زیر توضیح مختصری درباره آنها ارائه شده است:

  • آرمیتا زمانی


به زبان ساده و اریس سیاهرگهای (وریدهای ) مخرج را بواسیر یا همورئید گویند و واریس اتساع و گشاد شدن و پیچ در پیچ شدن سیاهرگهاست.


 همورئیدها جزء طبیعی از ساختمان مخرج هستند و به بسته شدن کامل مخرج در زمان استراحت سیستم اسفنکتری کمک می کنند و درمان تنها در صورتی ضرورت دارد که این بواسیرها مشکل ایجاد کرده باشند.


خون که محتوای اکسیژن و مواد مغزی است توسط شریانها(سرخرگها) به مخرج می رسد وتوسط سیاهرگها (وریدها) به قلب باز می گردد. جهت گردش خون همیشه یکطرفه و در جهت فلش ها می باشد. اگر به هر دلیلی در سر راه بازگشت خون توسط سیاهرگها مانعی ایجاد شود به تدریج فشار داخل سیاهرگها افزایش یافته و این مسئله باید گشادی سیاهرگها و پیچ در پیچ شدن آنها( یعنی واریس وریدهای مخرج که معادل هموروئید است) می شود.


  • آرمیتا زمانی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html